נלמד על שיטת התקדמותם של בני ישראל במדבר, לפי הנחיית הענן. נעמיק בחוויית האמונה והאמון שכרוכה בהנחיה כזו. נלמד עוד על תפקידיו של הענן, במקומות נוספים בסיפור הרחב של יציאת מצרים והמסע במדבר. מתוך כך נבין טוב יותר את תפקיד הענן בסיפורנו.
כחומר רקע למורה בנוגע למילים מנחות, מומלצת הקריאה של מאמר יסוד בתחום: "מילות מפתח ככותרת תת-קרקעית לפרשיות במקרא, ושאלת 'ממחרת השבת'", פרופ' יהודה אליצור (עורך: יואל אליצור), באתר דעת
התנהלות במדבר
במדבר ט, טו-כג
מבט מלמעלה
שיעורים
סימני דרך – הענן מעל המשכן
נלמד על הענן השוכן על המשכן, ומסמן לבני ישראל, כמו תמרור, מתי לעצור ומתי לנוע, כרצון אלוהים.
פסוקים טו-כגהענן נותן הוראות התקדמות וחניה
נלמד על פירוט ההוראות שנתן הענן, וכיצד הגיבו להן בני ישראל.
פסוקים טו-כגאמון בתוך אי-ודאות
נבין כיצד מתן האמון מסייע בתנאי האי-ודאות של המסע במדבר, וכיצד האי-ודאות יוצרת צורך במתן אמון.
פסוקים יט-כגלקחת הביתה
נזמין את התלמידים לקחת לביתם את השיר "המסלול מוכן" ולשוחח על השינוי שעשה יישומון הנווטן בחיינו.
פרק ט, פסוקים טו-כגסימני דרך – הענן מעל המשכן
נלמד על הענן השוכן על המשכן, ומסמן לבני ישראל, כמו תמרור, מתי לעצור ומתי לנוע, כרצון אלוהים.
פסוקים טו-כגהענן נותן הוראות התקדמות וחניה
נלמד על פירוט ההוראות שנתן הענן, וכיצד הגיבו להן בני ישראל.
פסוקים טו-כגאמון בתוך אי-ודאות
נבין כיצד מתן האמון מסייע בתנאי האי-ודאות של המסע במדבר, וכיצד האי-ודאות יוצרת צורך במתן אמון.
פסוקים יט-כגלקחת הביתה
נזמין את התלמידים לקחת לביתם את השיר "המסלול מוכן" ולשוחח על השינוי שעשה יישומון הנווטן בחיינו.
פרק ט, פסוקים טו-כג